دین دولتی -۱

بزن باران که دین بازیچه ای شد که با آن کسب در گناه کردند .... دین در عرصه حکومت فعلی کشور ما ٬ ابزاری ایست که با آن برای رفع مشکلات و مسائل پیش آمده در امور دولتی بهره گرفته می شود ٬‌ وسیله که با آن و به نام آن به راحتی و با آرامش می توان افراد را از صحنه رقابت و گاهی از عرصه زندگی خارج کرد .اما چرا دستگاه دولتی به این میزان تمایل دارد که نوع نگاه و منش خاص خود را در دین به جامعه عرضه کند ؟ تا زمانی که شما در دین و دین داری افراد ٬ عرصه را برای تفکر آزاد و نگاه های متفاوت فراهم کرده باشید ٬ هر رفتاری از جانب حاکمان به نام دین و اسلام ٬ از طرف عوام پذیرفته نمی شود و نمی توانید مفاهیم را بر حسب نیاز و منافع تغییر دهید ٬ به همین خاطر حکومت تمام تلاش را برای خارج کردن دیگر علما دین و بسیاری از دیگر گروه های مذهبی در ایران بکار گرفت ٬ نزدیک ترین مصداق های آن ٬ تخریب حسینیه دراویش گنابادی ٬ زندانی کردن آیت الله منتظری در منزل و .... تنها خارج کردن دیگر رقبا برای قبول کردن این نوع نگاه از سوی عموم جامعه کافی نخواهد بود

٬ بنابراین تلاش در جهت نمایش دادن توفیقات این نوع نگاه در عرصه های مختلف در صدا و سیما به جد دنبال می شود . تلاش هایی چون نمایش آقایان در نماز و یا در حین گریه کردن در عزاداری ها ٬ برای نشان دادن پاکی و معصومیتی است که این نوع نگاه به دین در افراد ٬حتی بر اوج قدرت و مقام ٬ به ارمغان می آورد . نمایش افرادی با نگاه هایی منطبق بر منش دین دولتی ٬ با شکل و شمایل کلیشه ای و از پیش تعیین شده ٬ برای بیان موفقیت های آنان در عرصه های اجتماعی و علمی ٬  که همگی از دستاورد های این دین دولتی است . و یا بهره گیری از روحانی٬ برای توجیه مسائل گوناگون ٬ که دین در آنها وارد نشده ٬ با ادله دینی ( مگر نه اینکه دین سخن با دل آدمی دارد ٬ پس چه نیازی به چنین توجیهات است .) . نوع نگاه دین دولتی ٬ کاملا مطلق گرا است ٬ انا حق گویان است . خود را بر حق می داند . آنچه می ماند نا حق است ٬ و یا باید به راه تو در آید ٬ و یا از دنیا در آید . تنها صفات جباریت خدا می شناسد ٬ و هر مخالفی را به نوعی و حیله محکوم و در جرگه دشمن خدا و دین قرار می دهد٬ تا آسان تر بتواند او را از صحنه کنار بگذارد . به نام دین و به خطر افتادن دل جوانان ترس بر دل می افکند و بیشتر خود را به سکوت و خفقان پیش از خاتمی نزدیک می کند . در ظاهر سخن از وحدت بین مسلمین می دهد ٬ اما در عزاداری ها به اهل سنت لعن و نفرین می فرستد ٬ سخن از عشق می گوید و در دل بذر نفرت می کارد .

 

مذاکره

بودن یا نبودن مسئله این نیست ! ..... مذاکره ایران و آمریکا ٬ مسئله ایست که باید دیر یا زود اتفاق بیافتد . اما چرا نمی شود و یا چرا نمی گذارند که چنین شود ٬ مسئله ایت که شاید امروز و فردا معلوم نشود ٬ شاید بعدها آگاهانی که در بطن این مسئله قرار دارند ٬ از مشکلات و موانع آن سخن ها برانند ٬ اما به نظر من از عوامل بسیار مهمی که باعث می شود ٬ کشورمان برای مسائلی که شاید در عمل بسیار کوچک و ساده باشد ولی اینقدر تحت فشار جهانی قرار گیرد و نتواند برای بسیاری از مشکلات و مسائل پیش آمده فی مابین با آنها بر سر میز مذاکره بنشیند ٬بیشتر به وجود گروه های زیر مربوط می شود :  و اما  کوچکترین دسته ٬ همانا سلطنت طلبان اند که در صورت گفتمان ! آخرین کورسوهای امید خود را برای باز گشت به وطن از دست خواهند داد  .  دوم ٬ کشور های عربی حاشیه خلیج فارس که سالیانه کمک های هنگفتی ٬ برای مقابله با حملات احتمالی ایران از آمریکا دریافت می کنند  و همچنین بنادر و پایگاه های اقتصادی فراوانی را در خلیج فارس ٬ به همت و سرمایه ایرانیان فراهم آورده اند . گروه حماس فلسطین ٬ که تمامی کمک های مالیو حمایت نظامی  ایران از آنها برای خروج جنگ میان ما و آمریکایان از ایران به داخل کشور دیگری ایست . دسته بعدی و شاید به گونه ای مهم ترین آنها اسرائیل است ٬ که بر قراری این رابطه ٬ کمک های نظامی و مالی ایالات متحده به آنها که به بهانه حضور صلح دوست و صلح جوی ماست را ٬ از آنان خواهد گرفت ٬ که این موضوع سبب خروج سرمایه های عظیم تاجران و سرمایه داران یهودی از آمریکا و ضربات اقتصادی شدید به آمریکا خواهد شد .  با وجود چنین حلقه های مستحکمی از مخالفان ٬ که در برابر این مذاکره قد علم کرده اند ٬ حکومت ٬ ناتوانی خود را در استدلال های مذهبی و عقیدتی پنهان می کند . در چنین زمانه ای ٬ که سطح فهم و آگاهی مردم به این میزان رشد کرده است ٬ دشمن و یا شیطان خواندن یک کشور دیگر امری منطقی و پاسخگو نخواهد بود . حال که به میمنت انرژی هسته ای ٬ و به خطر افتادن مرز های کشور عزیزمان ٬ ایالات متحده چراغ سبزی نشان داده است ٬ به جای پاس دادن مسئله به زمان دیگر ٬یکبار برای همیشه این مسئله را به نتیجه ای برسانند ٬ که ایرانمان برای بدست آوردن نیاز هایش ناچار به تحمل اینهمه فشار های پوچ و بی مفهوم نباشد . 

 

استدلال هسته ای

خداوند جهان هستی را  از هسته ای آفرید .

حضرت آدم از هسته ای خاک خلق شد .

اولین هسته انسانی در بهشت قرار داده شد .

حضرت آدم بعد از دور انداختن هسته  سیب از بهشت اخراج شد .

اولین هسته حمایت از محمد (ص)  در دل علی (ع) شکل گرفت .

هسته دل آدمیان ٬ اولین نگهدارنده کلام خدا بود .

هسته حکومت اسلامی در مدینه حادث شد .

با شکافته شدن هسته نور حکومت جمهوری اسلامی متولد شد .

مردم ایران بر طبق استدلال های هسته ای به احمدی نژاد رای دادند .

.....

نتیجه غیر اخلاقی : فعالیت های هسته ای ارزش و اهمیت فوق العاده ای در زندگی بشری دارد !

نتیجه غیر اخلاقی : هر گونه تعلیق در فعالیت های هسته ای دور از  اندیشه و آینده نگری است .

میلاد پیامبر رحمت مبارک .

@@@@@ دست به دست هم پیش به سوی ویرانی . دست به دست هم پیش به سوی زندان هسته ای . پشت به پشت هم پیش به سوی تفرقه و کش و قوس های قومی . پشت به پشت به هم پیش به سوی فقر و نکبت . در کنار هم پیش به سوی قطعنامه هسته ای شورای امنیت . همه با هم در جنگ پوچی .

@@@ من شکایت دارم از محمد (ص) و دینش که تمام دنیای انسان های جهان را بر هم زد . من شکایت دارم از محمد (ص) و دینش که به کسانی ایمان دروغین بر حق بودن را داد ٬ که به راحتی به نام دینش سر از تن جدا می کنند و انسان های بی گناه را به هوا می فرستند . من از محمد و دینش شکایت دارم ٬ دینی که جز نفرت در دلها چیزی به ارمغان نیاورد . دینی که به آدم ها  جز دروغ و ریا چیزی نمی آموزد . دینی که رهبرانش ٬  انسان ها را احمق تصور میکند . دینی که انسان پرسش گر را به چالش می کشد ٬ دینی که به بقای خودش می اندیشد .

استحاله

به سلامتی که رشد بیکاری در کشور منفی شده ٬ برای تمامی جوانان هم شغل دلخواه و مورد نیاز فراهم شده است ٬مردم نیاز های اولیه و در مواردی ثانویه خود را به راحتی و در بعضی موارد با ناراحتی تامین می کنند .مشکلات اعتیاد و معیشتی و اخلاقی تمامی ایرانیان به همت ریاست جمهوری در راه حل شدن است . انرژی هسته ای که حق مسلم تمامی ایرانیان است٬ در دنیا به نام ما ثبت شد . تنها مشکل باقی مانده  ٬این افراد مستحق در دنیا ٬ که حق مسلم آنها هم به دست کشور غاصب پامال شده است ٬ مردم مظلوم فلسطین هستند ٬ از ریاست محترم مجلس به دلیل این آینده نگری وکمک به کشورهایی که قادر به حل مشکلات خود نیستند ٬ تشکر می نماییم !

COngRAtuLAtiOn

به سلامتی دکی جون  کف برین تو کارش ! اگه نتونسته درسشو تمام کنه حداقل یه سر و سامانی به چرخه هسته ای داد ! به تمام ملت ایران فتح قله های بزرگ علم و دانش را ٬ البته با میلیون میلیون دلار هزینه تبریک می گم . ملت ایران همیشه اهداف مشخصی دارد و همیشه در حال پیشرفت است ٬ همچنان قله های علم و دانش را می فتوحد .  فقط بعضی وقت ها مسیر رو اشتباه می رویم و سر را بلند نمی کنیم که داریم به کدام سمت حرکت می کنیم. تمام کسانی که برای او هورا می کشند و از این خبر ها غش می کنند یادشان باشد که این آقا برای حل کردن چه مسائلی رئیس جمهور شده بود ! و حال که نمی تواند آنها را حل کند با اجرای شو و تبلیغ و دادن خبر خوش همه را بر سر کار می گذارد و بر وجود آنها سر پوش می گذارد !  به سلامتی مردم یک مشکل چرخه سوخت هسته ای را داشتند که اونم حل شد !خدا رو شکر ! ..... خبر خوش رفع مشکلات مردم بود ! خبر خوش کاهش آمار بی کاری در ایران است ! خبر خوش عمل به تمام وعده های داده شده ٬ بود ! ...... نه شما هورا رو بکش ! کاری به این حرف ها نداشته باش ! ایرانی باید برای بدست آوردن خواسته تمام تلاشش رو بکنه و همه پل ها را خراب کند ٬ بعد متوجه مشکلات و مسائلی که بر اثر آن پیش می آید ٬ بشود . ما فعلا هورا رو می کشیم تا بعد بفهمیم چه عواقبی در پیش روی ماست. بعد شروع به تجزیه و تحلیل مسائل می کنیم ٬ و کلی هزینه می کنیم  تا قضیه ماست مالی شود . ( کف برو تو کارش بی خیال)