خشونتی از روی تحقیر

عکس :آرش عاشوری نیا   کسوف

زن بارداری در خیابان تصادف میکند و پس از آن فوت می کند ٬ دیه ای که برای فرزند پسر ۵ ماهه در شکم او ۲ برابر دیه آن زن بالغ است! آیا این گونه قوانین جمهوری اسلامی تحقیری برای زنان ما نیست ؟ زنانی که در راه استیفای حقوق از دست رفته از مردان پیشی گرفته اند ؟ مگر زنان چه می خواستند که جوابش ضربات باتوم بود ؟ مگر نه اینکه دین اسلام به حقوق زنان احترام می گذاشتند ؟ زنان پلیس ما ندانسته و با دستان خود تیشه به ریشه خود می زنند ! چرا چنین نفرتی در چهره آنها موج می زند ؟ برابری حقوق زن و مرد چه خطایی است که جوابش چنین خشونتی باشد ؟

عکس :آرش عاشوری نیا  کسوف

مگر به تو چه گفته اند ٬ که این چنین می تازی بر بدن خواهران ما ! غیرت مردان در دفاع از زنان بی دفاع معنا پیدا می کند ٬ نه در پوشیده بودن ٬ بدن و تار موهای آنان . غیرت آنها را  در تصاویر نگاه کنید ٬ ببنید که چگونه کبود شدن بدن خواهرانمان را نظاره می کنند . شجاعت و مردانگی ما سالها است که در پشت پرده های منفعت از میان رفته است .

۱- این گونه خشونت های بانوان پلیس را تنها از روی تحقیر جنسی ای می دانم که در دوران نوجوانی و جوانیشان متحمل شده اند و نه از روی احساسات دینی و امثال آن .

۲- اگر روزی کسی به شما گفت که من چنین هستم ٬ باور کنید . اگر بار دیگر بر آن تاکید کرد ٬ در گفته آن شک کنید . اگر بر آن گفته اصرار ورزید ٬مطمئن باشید که دروغ می گوید . به شخصه اعتقاد دارم که جمهوری اسلامی و ریشمندان کمترین ارزش و احترامی برای زنان قائل نیستند و صحبت های روشنفکری آنان در رسانه ها تنها برای جلب نظر عامه مردم است .

۳- ریشمندان و امثال آنان زنان را به عنوان وسیله برای قضای حاجت می دانند و نه بیش از آن . شاهد مثال آن هم شهر های قم و مشهد به عنوان شهر های مذهبی ایران که بیشترین فاحشه ها را در خود دارد .

۴- اگر مردی و مردانگی برای تملک یک زن٬ بزرگ شدن رگ گردن باشد ٬ هیچ ارزشی برای آن قائل نیستم ٬ از دیدن عکس این مردان بی غیرت ٬ تنها از مرد بودنم خجالت می کشم !

 

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام
فکر کنم در برابر یه سکوت تلخ باید سکوت کرد...

سجاد دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:43 ب.ظ http://paknevis.com/weblog

سلام. "این گونه خشونت های بانوان پلیس را تنها از روی تحقیر جنسی ای می دانم که در دوران نوجوانی و جوانیشان متحمل شده اند" ... می دونی هیچ وقت با "فروید" و تفکراتش میونه ی خوبی نداشتم :) گرچه اینها واقعا دیگه شورش رو در آوردن!

من دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:42 ق.ظ

این آدمها حالمو بهم می زنند..

علی هنری شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:46 ب.ظ http://sarsar.blogsky.com

سروش عزیز
مشکل جامعه ایرانی این است که شاید تنها کشوری باشیم که محدودیت های اعمال شده توسط حاکمیت و قوانین حاکم بر جامعه بسیار تبعیض گرایانه تر از عرف و فرهنگ جامعه است در کشوری مانند افغانستان با بهره بردن از قوانینی مدرن و مترقی راه را برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در فرهنگ افغانستان هموار شده است ولی در ایران با قوانین متحجرانه دست در گریبانیم.
«تبعیض جنسی، یعنی اعمال و رفتار، پیش داوری ها و ایدئولوژی هایی که زنان را فرودست تر و کم ارزش تر از مردان و مردان را مسلط بر زنان می دانند، در ردیف بدترین مصیبت هایی هستند که مایه درد و رنج و محرومیت بشر می شوند، زیرا که از یک سو، زنان (نیمی از جامعه) از این وضعیت عذاب میکشند و از سوی دیگر تمام جوامع ذخیره ای عظیم از توانایی های فکری و انسانی را که نادیده گرفته شده یا تحقیر گشته اند، از دست می دهند».
پیروز باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد