مانا تنها نیست

الا ای داور دانا تو می دانی که ایرانی......چه محنتها کشید از دست این تهران و تهرانی
چه طرفی بست از این جمعیت ایران جز پریشانی......چه داند رهبری سر گشته صحرای نادانی
چرا مردی کند دعوی کسی که کمتراست از زن......... الا تهرانیا انصاف می کن خرتویی یا من
تو ای بیمار نادانی چه هذیان و هدر گفتی..........به رشتی کله ماهی خور؛به طوسی کله خر گفتی
قمی را بد شمردی اصفهانی را بتر شمردی.......جوانمردان آذربایجان را ترک خر گفتی
تو را آتش زدند و خود بر آن آتش زدی دامن.....الا تهرانیا انصاف می کن خرتویی یا من
تو اهل پایتختی باید اهل معرفت باشی........به فکر آبرو و افتخار مملکت باشی
چرا بیچاره مشدی و بی تربیت باشی......به نقص من چه خندی خود سرا پا منقصت باشی
مرا این بس که میدانم تمیز دوست از دشمن...الا تهرانیا انصاف می کن خرتویی یا من
گمان کردم که با من همدل و همدین و همدردی....به مردی با تو پیوستم؛ندانستم که نا مردی
چه گویم بر سرم با نا جوانمردی چه آوردی.....اگر می خواستی عیب زبان هم رفع می کردی
ولی ما را ندانستی به خود هم کیش و هم میهن.....ال تهرانیا انصاف می کن خرتویی یا من
به شهریور مه پارین که طیارات با تعجیل.........فرو می ریخت چون طیر ابابیلم به سر سجیل
چه گویم ساز تو بی قانون و هر دمبیل..........تو را یک شب نشد سازو نوا در رادیو تعطیل
ترا تنبور و تنبک بر فلک می شد مرا شیون....الا تهرانیا انصاف می کن خرتویی یا من
 

آنچه که موجب تکدر خاطر آذری زبانان عزیز شده است ٬ کاریکاتور مانا نیستانی نبوده و نیست ٬ مسئله تفرق گرایی ایست که اعمال آقایان در تمام مدت آن را فریاد می زند ٬ آنچه که هر روز گفته میشود و خلاف آن انجام می شود . مگر جز این است که تنها یک گروه خاص هستند که صاحب حقند ٬ و باقی کشک . طلب اقوام آذری زبان ٬ بلوچ ٬ کرد ٬ عرب و ...... حقوق قومی است که در این مدت از آنها گرفته اید . چرا زمانی که انتصابات در کشور انجام می شود ٬ استاندار و شهردار هر قومی به طور کل از جای دیگری آورده می شود ؟ چرا بعضی از اقوام ایرانی در حاکمیت نقشی ندارند ٬ چرا امکانات در بعضی از مناطق سنی نشین از صفر هم پایین تر است ؟ چرا اداره اقوام ترک و بلوچ و ... به خودشان سپرده نمی شود ؟ آنها که بیشتر به محرومیت و کمبود هایشان آگاه اند ! آنها می خواهند که خودشان به خودشان خدمت کنند ! خدمت کردن هم مگر اجباری می شود ! واقعا این به معنای این یعنی جدایی طلبی ؟ نه ! من فکر می کنم این از تمامیت خواهی آقایان است ! ترس از برملا شدن اشتباهات خدمتگذاران ! وقتی شعار عملی جمهوری اسلامی حکومتی  اسلامی(شیعه ) - ایرانی به نقل از آقای خمینی بوده است ٬ تنها نشان از آن است که ای اقوام ایرانی بروید بمیرید که اسلام آمده است . نه ! نمی توان هر زمانی به بهانه سست شدن ارکان حکومتی و بهره برداری دشمنان خیالی ٬ انسان ها را از سخن گفتن و طلب حقوق حقه خود محروم کنی . برادر ! دارم خفه می شوم بهانه به دست دشمن دادن کیلو چند ؟

در آخر یادمان نرود که مانا نیستانی در این معرکه بی تقصیر بوده است ٬ او را تنها نگذاریم ٬ تا به حساب اشتباهات دیگران چوب را کس دیگر خورد !

این هم سایتی برای آزادی مانا نیستانی

نظرات 4 + ارسال نظر
من شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:22 ب.ظ http://mymadhouse.blogsky.com

تند نرو سروش!
اینهایی هم که تو گفتی دلیل این همه آشوب آذربایجانیها نیست. درسته بالاخره اینها باید روزی سرباز می زد. مانای بیچاره این وسط قربانی شد. کسی که واقعا بیگناه بود.

[ بدون نام ] شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:26 ب.ظ http://www.wall.blogsky.com

چی میشه گفت...

سانچو یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:05 ب.ظ http://lastword.blogsky.com

فکر کنم بهتره باشه شعرت راحذف کنی . مسئله کاریکاتور مسئله ای بود که الکی شلوغش کردن

زیکزاک دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:55 ب.ظ

اینم وبلاگی برای آزادی سروش
.....سروش را تو ر و خدا آزاد کنید .....
دبلیو دبلیو دبلیو.سروش آزاد.بلاگر.کام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد