رهایی مبارک!

Iranian dissident freed from jail
Akbar Ganji at home in Tehran after his release
Ganji has become a hero to reformists
Iran's most prominent dissident journalist Akbar Ganji has been freed from jail after five years.

Ganji was jailed in 2001 for writing articles in which he linked senior officials to the murder of dissidents

Correspondents say he is a hero to Iran's reformists for standing up to hardliners, and many world leaders have called for his release

He has spent much of his jail term in solitary confinement and went on hunger strike for several months last year

Read more on  BBC NEWS

مرخصی اکبر گنجی از زندان

 

 

اکبر گنجی، شب گذشته آزاد شد و به خانه آمد. معصومه شفیعی، همسر اکبر گنجی با بیان این مطلب، به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که  وی ساعت 10 جمعه شب، از زندان آزاد و به خانه آمده است. پیش از این همسر گنجی عنوان کرده بود که در تاریخ 26 اسفندماه، محکومیت گنجی به پایان می‌رسد.

 

جمعی از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران صبح امروز با اکبر گنجی که شب گذشته از زندان به خانه آمده بود، در منزل وی دیدار کردند. به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ بنا به گفته‌ی مسوولان قضایی، آزادی قطعی گنجی روز 10 فروردین خواهد بود و وی فعلا در مرخصی به سر می‌برد.همسر گنجی پیش از این عنوان کرده بود که دوران محکومیت همسرش در تاریخ 26 اسفندماه به پایان خواهد رسید. در این باره مولایی، وکیل مدافع گنجی به ایسنا گفت: خواست ما این بود که در سال جدید موکلم در خانه باشد که مسوولان قضایی با این خواست ما موافقت کردند و از این جهت از آنها سپاسگزاریم. محمود سالارکیا، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها نیز در این باره به خبرنگار حقوقی ایسنا گفت: با توجه به فرا رسیدن سال جدید و برای این که اکبر گنجی در کنار خانواده باشد، مرخصی یک هفته‌ای به او داده شد و آزادی قطعی وی با احتساب این 7 روز مرخصی، در تاریخ 10 فرودین 85 خواهد بود.

کمک کنیم در کنار خانواده اش بماند

اکبر گنجی پس از تحمل 6سال زندان کمی بیشتر کمی کمتر بالاخره آزاد شد.ماجرای زندان رفتن اکبر گنجی از همان ابتدا و در اکثر اوقات سوژه خبری بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی بوده است.گنجی به زندان رفت،گنجی مورد ضرب و شتم قرار گرفت،گنجی به مرخصی آمد،گنجی اعتصاب غذا کرد و گنجی ... تیتر خبرهای آشنائی است برای من و شما و دوستانی که اخبار گنجی را پیگیری می کنند. از اینها که بگذریم حرفهای خود پهلوان اکبر هم می ماند که آنها گه گاه زیاد به کار رسانه ها آمده است.حرفهائی که اگر هم قرار بود اکبر گنجی از قید زندان رهائی پیدا کند اما دوباره به واسطه همان حرفها به زندان بر می گشت.

 

پ. ن : یادمان باشد هنوز تمام نشده است ! باید تا رهایی کامل او تلاش کنیم .

 

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:18 ق.ظ

http://mohammad.akkasee.com/archives/008189.php

سانچو یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 06:41 ق.ظ http://lastword.blogsky.com

تبریک میگم . بالاخره به آرزوت رسیدی

قربان شما !

حیران دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:43 ب.ظ http://heyrane.blogfa.com

چی بگم سروش جان! عموم وسط جلسه بله برون من رو تنها گذاشت بره دیدن این رفیقش که تازه آزاد شده بود. نمی دونم چرا با اینکه تنها مونده بودم باز هم خوش حال شدم.خلاص!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد