مصلحت

نمی دونم اولین بار کی از این واژه احمقانه استفاده کرد ٬ البته بهتره نگوییم احمقانه٬ فاجعه آور بهتر  است ٬ واژه ای که آن قدر دامنه بازی را فراهم می کند ٬ که در آن جان انسان ها هم بی ارزش می شود ٬ چون مصلحت این را می گوید ٬ حالا اینکه مصلحت چه کسی یا چه چیزی ٬ خدا دادند ٬ متاسفانه نه تنها آخوند ها این مشکل تمام ایرانیان است ٬مشکل و ایرادی که سر بسته باقی می ماند را حل شده تلقی می کنند ٬ غافل از اینکه هیچوقت آتش زیر خاکستر باقی نمی ماند . دیروز مصلحت آن بود که وقتی هواپیما سقوط کرد ٬  نگوییم چه شد ٬ تا ۳ هفته بعدش یک هواپیمای دیگر سقوط کند ومهم نیست که فردا روز هم هواپیمای دیگر ... امروز مصلحت آن است که اگر در مملکت آنفلانزای مرغی چند مورد دیده شد خبرش را ممنوع کنیم ٬وفردا مصلحتی دیگر برای موضوعی دیگر ٬ حالا در این میان ۱۰۰۰ نفر مردند یا اسمشان را شهید در راه آنفلانزا می گذاریم و یا با پول خانوادشان را سرگرم می کنیم ٬ که معمولا نمی شود ٬ مصلحت می گوید که با چند تا از مادران همیشه در حال شهید دادن مصاحبه ای بکنیم  و... مگر چه قدر بنیان های این نظام سست است که با وبا و آنفلانزا و سقوط هواپیما به لرزه در می آید و یا این از خصوصیات یک جامعه کمونیست اسلامی است که هر چیزی در آن تهدید است ٬ زمانی یک انسان ٬ و زمانی ویروس. شاید برای هواپیما و غیره بتوان کاری کرد که شما در آن نباشید و فقط جان انسان های بی گناه در خطر باشد ولی این بیماری دیگر دست شما نیست ٬ که با مصلحت (خفقان) قضیه تمام شود ٬ خطری است که جان همه ما را تهدید می کند ٬ و به جای مصلحت ٬ چاره ای برای پیش گیری از آن بیاندیشید که فردا ممکن است دیر باشد .

نظرات 3 + ارسال نظر
صدر پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 09:57 ق.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام!
و ای کاش همه به این بلوغ فکری رسیده بودند!
موفق باشی
صدر

سانچو شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 04:18 ب.ظ http://lastword.blogsky.com

فعلا مصلحت در اینه . اقا مگر چه اشکالی داره فوقش 1000 نفر بمیرند . جمعیت کمتر زندگی بهتر .تازه اونایی که مردن به نفعشون است دیگه زجر نمی کشن تازه آخرش باید بمیرن حالا چه زود چه دیر . مگر فرقی میکنه .

سجاد دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:51 ق.ظ http://paknevis.com/weblog

سلام. متاسفانه پایه های نظام مثله اینکه به همه چی وصله و همه مراقبند که چهار چرخ هوا نره! مملکتی که بجای حساب و کتاب و دقت در کارها همه چی ماستمال می شه همینه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد