صدای کروبی هم در آمد

اما جناب آقای جنتی! به همان اندازه که شما از نامه‌ی آقای احمدی‌نژاد مبهوت شدید، من از سخنان شما مبهوت شدم! از شما که شاگرد امام (ره) بودید و حداقل انتظار آن بود که بنا به آموزه‌های دینی و حوزوی حرمت استاد خویش را نگه دارید و از قیاس نادرست بپرهیزید. سبحان‌الله از این شیربازار که کار انقلاب و بنیان‌گذار آن به جایی رسیده که شاگرد امام از سر مصلحت، اشتراک در حروف را برای تشبیه «شیر» به «شیر» کافی می‌داند. من بسیار متاسفم که نه تنها این جفا به امام (ره) از جانب یکی از شاگردان وی صورت می‌گیرد، بلکه علاقه‌مندان امام، فضلای حوزه، روحانیان انقلابی و روزنامه‌هایی که خود را اصول‌گرا می‌خوانند، در برابر سخنان شما سکوت کرده‌اند. هرچند که برخی از همین روزنامه‌های اصول‌گرا ترجیح دادند تعبیر «الهام الهی» را از سخنان پخش شده شما از صدا و سیما سانسور کنند.

از سوی دیگر متاسفانه جناب عالی در غلو جایگاه نامه مورد اشاره عملا ملت ایران را تحقیر کرده‌اید. اسلام و ایران اندیشمندان بسیاری دارند که هر یک بر تارک گوشه‌ای از قطعات تاریخ این سرزمین می‌درخشند و آموزه‌های آنان در کتاب‌ها و رسانه ها مورد تدریس و تحقیق دانش آموزان و دانشجویان قرار می‌گیرد. کشور ما حافظ و سعدی و فردوسی کم ندارد که مسوولان اجرایی در مقام متفکران الهی قرار گیرند. مسوولان کشور هر اندازه که اندیشمند و محقق و متفکر هم باشند آموزگار ملت نیستند چرا که ظهور و خروج آنان از حکومت بر اساس معادلات قدرت صورت می‌گیرد، نه تحولات حوزه معرفت.

مگر از یاد برده‌ایم که آن فقیه موسس نظام جمهوری اسلامی چگونه با غلو مبارزه می‌کرد و حتی هنگامی که دو برادر عزیزمان جناب آیت‌الله مشکینی و جناب آقای فخرالدین حجازی از امام ستایشی کردند که ممکن بود غلو تلقی شود. ایشان چگونه با این ستایش‌ها در همان جلسه مخالفت کردند و اجازه ندادند دامنه غلو حتی به جلسه‌ای دیگر کشیده شود؟

بنابراین پیشنهاد می‌کنم با انجام نظرسنجی مشخص شود کدام‌یک از این دو راه مطلوب نظر مردم است. نظرسنجی‌ای که در دو سوی آن این دو طرز تفکر به رای گذاشته شود. امیدوارم در آینده اگر آقای احمدی‌نژاد قصد نگارش نامه‌ای دیگر برای سران جهان و دعوت آنان کردند دست کم این نامه را به دست فردی چون شما بسپارد تا حضرت‌عالی بتوانید این «الهام الهی» را از نزدیک دریابید

نظرات 1 + ارسال نظر
زیکزاک سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:33 ب.ظ

این جنتی رو خدا بکندش حفظ من هر شب مامانشو می کنم دعا که همچین داد بچه ای به جامعه و کرد اسلام و مسلمین را شاد گذاشت در علم و معرفت به جهانیان باز باشه و... .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد