قطره قطره جمع گردد (۱) ....

آینده نگری ٬ و برنامه ریزی برای آینده مسئله ایت که در فرهنگ ما ایرانیان هیچ جایگاهی ندارد ٬ توجه به حال و مسائل و منافع امروز ما بیشترین دغدغه ما را به خود اختصاص می دهد . در چنین حالتی ما هیچ گاه دور نما ۳ یا ۴ ساله از زندگی خود ٬ نخواهیم داشت . ممکن است که ما در امروز خود بهترین وضیعت را داشته باشیم ٬ اما اگر آن در یک برنامه درست و چند ساله از زندگی ما قرار نگیرد ٬ به هیچ نقطه مشخص نمی رسد و حتی ممکن است ما را از هدف کلی زندگیمان دور کند . آینده نگری سبب می شود که ما کار هایی رو انجام دهیم که شاید با منافع امروز ما تناقض داشته باشد ولی در نهایت ما را به چشم انداز های چند ساله برساند . برایتان مثالی بزنم : آمریکایی ها سالانه در صدی از دانشجویان نخبه خارجی را بورس می کند ٬ این درصد از دانشجویان عملا یک مدت ٬ تعهد خدمت به دولت پیدا می کند ٬ اما بعضی از آنها به این تعهد عمل نمی کنند . این مسئله ٬ از نگاه ما به نظر کاملا اشتباه می آید ٬ و شاید در دولت ما سعی می شود که با قوانین سخت تر از این موضوع جلو گیری کنند . اما در نگاه آنها این فارغ تحصیلان در کشور هایشان به عنوان سفیران پنهان آمریکا عمل می کنند ٬ و به گونه ای حافظ منافع آمریکایان خواهد بود . و یا مصداق های فراوانی چون کمک های غذایی  به کشور های آفریقایی و .... تمامی آنها با منافع سالانه آنان تناقض دارد٬ اما در مدت زمان طولانی تر آنان را به اهداف بسیار بالاتری می رساند .اما ما ایرانیان چگونه عمل می کنیم ٬ آیا کمی بیشتر از نوک دماغمان برنامه ریزی های زندگی تک تک افراد جامعه تا سطوح بالا دولتی دیده می شود ؟ این نوع نگاه به زندگی ٬ دنیای ما آنقدر کوچک می کند که حوادث روزانه زندگی ٬ بالا و پایین های آن چنان ما را چنان آشفته می کند ٬ که گویی تمام دنیایمان را از ما گرفته اند . تمرین برنامه ریزی بلند مدت برای زندگی سخت است ٬ کسانی که تا لحظه خواب نمی دانند فردا زندگی چه برنامه برای آنها رقم خواهد زد ٬ و جریان آب آنها را به کدام سمت می کشاند ٬ کسانی که برای لحظه تصمیم می گیرند .... تصمیم گیری برای آینده برای ما خیلی سخت است ٬ شاید یکی دلایل آن تمایلمان برای همه فن حریفی است ٬ هیچ گاه نمی دانیم دقیقا به کجا می خواهیم برسیم ٬ زمانی به یک سمت ٬ لحظه دیگر باد ما را به سمت دیگر می برد .

 پ . ن : وبلاگ قرار است از حالت تک نفره به حالت گروهی تبدیل شود ٬ ۳ عضو جدید هم به وبلاگ در حال اضافه شدن هستند . ان شاء الله کیفیتش هم بهتر شود .

نظرات 3 + ارسال نظر
عزیزجون دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:40 ب.ظ http://www.Azizjon.com

بهترین سایت ایرانی که جدیدترین موزیک ها . آموزش های گوناکون . نرم افزار ها . بازی . فال و خود شناسی . اخبار روز و روزنامه ها . فیلم ایرانی . مذهبی و لینک های روزانه دارد سایت عزیز جون دات کام است . www.Azizjon.com

سجاد سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:28 ب.ظ http://paknevis.com/weblog

سلام. کلا فکر کنم این «دکمه ی ریست» ما ایرانی ها رو باید یکبار فشار داد :)

سانچو چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:37 ق.ظ http://lastword.blogsky.com

میگم دیشب سجده کردی " آقا احمدی نژاد " خواسته مردم سجده کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد