سال نو

نو بهار است در آن کوش که خوشدل باشی

که بسی  گْل بدمد  باز  و  تو در گٍل  باشی

........................................حافظ

سال ۸۴ نفس های آخر خود را می کشد . سالی پر از نشیب ٬ پر از فراز . رفتن پدر بزرگ خوبم ٬ دایی و پسرش ٬ غمی بر دل نهاد که با آمدن یک بهار نمی توان زدود . سال آمدن و رفتن ها ٬ دوستانی که رفتند و کسانی که نیامدند و من تنها ٬ پر ز اندوهشان . اما چه می توان کرد ٬ جز حرکت . آنچه طبیعت می آموزد ٬ که از پس خاک مرده سبزه بیرون می آید و از دل درختی خشکیده شکوفه ٬ زندگی را فریاد می زند .که خداوند می گیرد آنچه می دهد و می بخشد آنچه می گیرد .

سال ۸۴ می رود ٬ سالی پر از رنج و اندوه برای من ٬شاید برای شما هم . نمی دانم همان جایی هستم که سال گذشته بودم ٬ و یا آنچه آموختم ارزش یک سال گذر عمر گران مایه را داشت .آموختم ٬ آموختم که چگونه بنگرم ٬ به انسان های اطرافم ٬ به تو ٬ به خودم ! بشنوم حرف های نا گفته دل را . بفهمم ارزش سکوت ٬ نفوذ نگاه ٬ محبت را که چگونه یخ دل ها را می شکند . آموختم با دیگران چونان باشم که با من رفتار می کنند ! ارزش خود را !..... لحظه ها آخرین سال است ٬ از پس خانه تکانی های عید زنگار از روی دل هایمان را پاک کنیم ٬ دل را سبک کنیم از کینه ٬از آدم ها . بال و پرش دهیم با محبت و عشق و رها شویم در آسمان آبی ! بهار پشت در است ٬ در های باغ دل را بگشاییم ٬ تا خزان آرزوهایمان را پر کند از شکوفه امید ٬ و بشوید غم هایمان با رگبار عشق . و دعا کنیم .

سالی پر از امید ٬ پر از نور برایتان آرزو می کنم . سالی پر ز یاد خدا  .

خانه های دلتان همیشه بهار  ٬ سال نو مبارک

با آرزوی بهترین ها برای شما ....... سروش

نظرات 4 + ارسال نظر
سید مجید دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:53 ب.ظ http://neveshte.blogsky.com

سال نو بر شما مبارک
پیروز و سربلند و شادکام باشید

همایون سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:42 ب.ظ http://www.homayoon56.persianblog.com

بوی باران بوی سبزه بوی خاک

شاخه های شسته باران خورده پاک

آسمان آبی و ابر سپید

برگهای سبز بید

عطر نرگس رقص باد

نغمهء شوق پرستو های شاد

خلوت گرم کبوترهای مست

نرم نرمک می رسد اینک بهار

خوش به حال روزگار

خوش به حال چشمه ها و دشت ها

خوش به حال دانه ها و سبزه ها

خوش به حال غنچه های نیمه باز

خوش به حال دختر میخک که می خندد به ناز

خوش به حال جام لبریز از شراب

خوش به حال آفتاب

علی هنری شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:01 ق.ظ http://sarsar.blogsky.com

نوروزتان پیروز
ایرانمان آزاد آباد و سرفراز

پیمان یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:49 ب.ظ http://peyman59.blogsky.com

ماه من چهره برافروز که آمد شب عید
عید بر چهره چون ماه تو میباید دید
نوبت سال کهن با غم دیرینه گذشت
سال نو با طرب و غلغله شوق رسید.

سلام
سال نو را خدمت شما تبریک عرض میکنم و امیدوارم سالی سرشار از موفقیت، سربلندی ، سلامتی و خرسندی را پیش رو داشته باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد